4 Mar 2007

葬鸟记

一醒来就看见后面家的两夫妇在后门,好像忘了带锁匙出去那样想打开后门。
醒来时雨停了,在家人差一点提高声量时快快踏脚车出去。我一口气冲上山,在大路旁疾驶。 左脚……右脚……左…右…左…啊!急刹车!后轮也弹了起来。Tub,寂静。 我回头,我多么希望我看错东西。它紧闭着眼睛地躺在路旁,身体的肉已经有三分腐烂,剩下比较完整的脚和羽毛。我无声地诅咒,再看看四周想想自己能做些什么。除了泥土和花,我看不见什么有用的东西。泥土太硬了,不行。我惟有将它拾起放在泥土上,没等蒲公英答应就摘了一枝放在它身上。 安息吧,小麻雀。
回到家,那两夫妇都还没有搞好。

4 comments:

  1. If you late to school or somewhere, can you tell your teacher or boss you just come from funeral?

    Well, you respect dead, more than me.
    I will feel sad when i see dead body, but seldom take action.

    ReplyDelete
  2. Haha, it's okay if you were at a dead people's funeral, I think.

    But if you tell them you were at a bird's funeral...

    ReplyDelete
  3. When we are young, moral teacher teach us to become a good person, although you late, you also need to help others, you need to care about animals.

    So I think teacher should accept this reason, shouldn't it?

    ReplyDelete
  4. 哈哈,对于一位体贴的老师来说,是。

    ReplyDelete